Pages

Saturday, May 11, 2013

Roti Gulung

Doh saya guna resepi doh roti canai sanggul. boleh dilihat resepi sebelum nya. saya saja mencuba dengan inti yang lain pula. alhamduliallah hasilnya cukup memuaskan. cuma kali ini saya sapukan butter cair dan saya tabur sedikit gula disetiap lapisan supaya mendapat lapisan yang garing. gula jangan banyak sangat nanti terasa manis dan bila makan intinya yang pedas sudah tidak sesuai pula.

doh setelah direhatkan semalaman didalam peti sejuk

                                                            doh yang telah ditarik 
                                                            disapukan butter cair 
                                                          juga ditaburi sedikit gula

saya letakkan inti ditepi doh  

Gulungkan doh sekemas yang boleh.
sapukan butter cair dipermukaan nya

Hasilnya setelah dibakar suhu 180C selama 20 minit 

alhamduliallah garing dan lapisannya kelihatan.


0 comments:

Post a Comment