Pages

Saturday, March 26, 2016

Kehidupan

Aku tak tahu bagaimana nak ku mulakan aturan kata yang sudah lama aku tinggalkan catatan di blog ini. Saat.minit.siang.malam.panas.hujan.bulan dan akhirnya bertukar tahun. Aku hidup dengan dunia baru yang berbeza. Aku hidup dengan cabaran yang aku sendiri tak pasti adakah aku mampu laluinya. Aku bukan seperti diri aku yang dulu. Aku yang dulu telah berkubur dengan masa silam. Aku yang dulu jangan ada lagi kisah duka yang dulu membawa aku jauh memburu sesuatu dan akhirnya hanya pada Mu jua aku ketitik nokhtah.
Aku...
Setiap hari setelah bangun dari tidur, aku terasa diri ini terlalu kerdil untuk aku melangkah kehadapan. Aku sendiri rasakan ada yang perlu aku lunaskan demi sinar kehidupan yang baru bermula. Adakah aku yakin akan apa yang aku lakukan ini keikhlasan dari hati kecilku atau semata memberi kebahagian kepada insan di sekeliling ku. Hati dan perasaanku...Hati dan jiwaku...Hati dan jasadku bagaimana?.

0 comments:

Post a Comment