Pages

Sunday, July 21, 2013

apa pun boleh dalam SaTu HaRI

aku berjalan kaki ke pasar pagi hari Sabtu


Cantik bunga nie
aku jumpa banyak bunga disepanjang jalan











Apple Strudel
sedap sangat.











Beranika kuih tradisionl Hungary











Madu Lebah, perbagai jenis Jem buahan . semuanya Homemade




aku sendiri tak pasti apakah sayur atau buah nie











kalau nak makan Buah Tembikai nie bermula dari bulan 7 hingga bulan 11 sahaja.
makanlah sepuasnya










wajib beli bila kepasar.
sedap. manis manis masam











Buah nie juga wajib beli.











Statue yang terdapat berhampiran Margit Hit














Homeless
kesian...











macam buah leletop



Pohon apple yang tumbuh liar











aku naik train ke Szentendre 


perjalanan lebihkurang 40minit dari Margit Hit

















train berwarna hijau.
ini adalah last station








pelik buah nie

Cantik bunga ini 
Wangi juga





berjalan lebihkurang 15 minit dari Station











penat berjalan
apalagi inilah kegemaranku
perasa Coklat dan LEMON







Tak pasti kenapa hari ini kurang pelancung 

ditepi sungai yang segar udaranya






masuk kejap nak tengok apa yang terdapat didlm Muzeum ini
















Kek Lilin
serta disediakan resepi dilekatkan dicermin
















hehheheh...tersnap pulakkkk




















Bangunan Parliment Hungary












cantik dan kreatif













perbagai coklat ..emmmm




Bahasa Hungary











dalam train 
nak ke tempat lain pulak
ada temujanji pukul 3petang










permandangan yang cantik sepanjang perjalanan.















Flat diHungary.












train sampai ke Arpad Hid.
station Margit Hit ada pembaiki landasan












dari Arpad Hid aku naik bas turun ke Margit Hit
seterusnya aku naik train no 4 menuju ke szana ter dan aku naik tram no 59 menuju ke Marton Arron
kemudian aku naik bas no 59 ke mana ye..lupa pulak..nama tempat tu



kenalanku dengan panggilan Ibu Yuyun mengajar ku membuat Donat. sedapnya..


tepung yang digunakan













Antara bahan yang digunakan















 selepas dibancuh dan diuli
bentuk kan terus dan direhatkan selama 1 jam











Hasilnya
gebu dan lembut









pandangan dari tingkap rumah.




Buah Plam yang tumbuh liar
sedap









dihadapan rumah kenalan ku.
4 tingkat





happy times.





hahhah..dapat juga 
kenangan















sporting anjing ini bila aku kata nak snap photonya









sejenis cherry
kuning dan merah





naik tram no 59
nak balik daaa









 


 tak ramai orang










setelah naik tram no 6 dan no 47 aku naik bas no 65
alhamdulialllah sampai dah. 

0 comments:

Post a Comment