Pages

Friday, October 12, 2018

Langos Uitm Tapah

Pasar malam Tapah
Hari rabu adalah pasar malam di dalam Uitm Tapah.
Seusai solat subuh aku dan suami berehat sebentar sebelum memulakan tugasan untuk berniaga nanti.
Pukul 9 pagi setelah mandi aku dan suami melakukan rutin harian. Aku seperti biasa akan menyediakan segala sos yang perlu dibawa niaga. Suamiku tugas awal pagi setelah "breakfast" beliau akan menyidai kain diampian yang telah aku masukkan kedalam mesin basuh sebelum aku tidor semalam. Selesai tugas itu  suamiku akan mencuci barang barang niaga semalam.

Sos yang telah aku sediakan

Sepanjang perjalan hujan lebat.

Alhamdulillah 
Uitm Tapah cuaca cerah. 

Students beratur menanti giliran sambil menikmati hidangan "Langos percuma" yang kami sediakan

Syukur alhamdulillah

Alhamdulillah.
Pukul 7.45 Langos menutup lampu. Bukan apa kesian adik adik student datang penuh harapan untuk membeli Langos tapi hampa. Bilamana aku menutup lampu maka dengan sendirinya mereka faham.

 Setelah membersihkan diri. Solat aku berehat sebentar. Inilah anak bulusku yang ngada ngada. Seharian tak main dengan dia mulalah buat perangai

Tidor dengan lena.

0 comments:

Post a Comment