Pages

Tuesday, August 23, 2011

CINTA...

Add caption
Rinduku semakin menebal...Kasihku semakin membara...Cintak semakin hangat...adakah semua itu menjadi  halangan bagiku untuk teruskan kisah cinta ini...
memang benar...
memang betul tekaan ku...
aku umpama pengemis kasih yg dambakan secebis kasih sayang. walaupun engkau terlalu mencintai diriku tapi kasih sayang itu tidak cukup untuk menguatkan ikatan kasih kita. aku dan engkau adalah dua insan yang berbeza.
Kisah Cinta kita...
kali pertama kita bertentang mata,
adakah kau masih ingat masa itu? adakah kau masih merasakan hangatnya kasih yang benar lahir dari hati kecil kita
aku? aku juga ketika itu tidak kenal apa itu cinta. kerana ketika itu aku belum tahu apa sebenarnya erti cinta.
kasih dan sayang antara kita ketika itu hanya kiriman surat dan kiriman kad sebagai penganti diri. ye benar...ketika itu aku amat bahagia. mungkin engkau tidak percaya surat dan kad darimu ku baca berulang kali..ku simpan dan ku jaga segala pemberian darimu umpama ku menjaga nyawaku sendiri. tapi masa dan waktu memisahkan kita.  
kau yang memilihnya tanpa memikirkan diriku...
kau yang mencintainya tanpa memikirkan hatiku
kau yang menyanyanginya tanpa perdulikan hati dan perasaanku
kini aku hanya mampu mendoakan agar kebahagiaanmu untuk selamanya
kini setelah lebih 20 tahun...
kita bertemu kembali...
aku masih ingat lagi tarikh keramat itu, 18 November 2010..
pagi itu kau berulang kali  menghubungi ku, walaupun teliphone tanganmu hilang entah kemana...
namun kau tidak malu utk menggunakan taliphone awam.
aku terkadang merasakan kau mencintaiku sepenuhnya..
tapi kenapa sekarang...kenapa tidak dua puluh tahun dahulu. 
aku yakin aku boleh melakukan seperti orang lain.
aku tidak lemah seperti yang kau sangka.
aku telah lalui lebih dari itu. aku telah lalui tawa suka duka.
banyak pahit yang aku rasakan dari yang manis.
hati ini sejuk terasa bila mana kau mengucapkan kata cinta, kata rindu...
tapi adakah semua itu akan menjadikan aku kalah dengan seorang lelaki.
aku tidak bisa dengan semua itu. adakah kau penebus rasa cintaku selama ini.
adakah kau penebus rasa rinduku selama ini.
aku keliru dengan kata hatiku. aku keliru dengan semua ini.
aku tidak pernah bisa...aku tidak pernah bisa...hidup dengan mu. hidup dengan mu...
adakah kau yakin dengan diriku...
adakah kau yakin aku bisa membahagiakan dirimu.
adakah kau yakin diriku akan menjadi milikmu.
aku sebenarnya tidak ingin lagi berpura dengan kasih sayangmu.
aku tidak mahu kau terlalu menaruh harapan yang tinggi terhadap cinta ini.
cinta itu bukan untuk dikenang tapi cinta itu adalah milik setiap insan.
cinta yang suci adalah cinta terhadap TUHAN YANG ESA.
cinta kepada manusia adalah cinta yang sementara.
ketika diri disayangi ketika itu semua adalah indah...
hidup ini tidak semua indah. hidup ini ibarat roda yang berputar.
ada ketika kita dibawah dan ada ketika kita berada di atas.
jangan terlalu yakin bahawa hidup ini akan membahagiakan diri kita selama lamanya.
air laut juga ada pasar surutnya.matahari juga ada kalanya suram ditengelami air hujan.
langit juga tidak selalu cerah. siang juga akan disusuli dengan cahaya bulan dimalam hari.

kekasihku...
relakan aku pergi...
relakan aku membawa diri yg terluka
relakan aku mencari diri ini...
terimakasih memberi kebahagiaan walau sesaat cuma
terimkasih menghargai diriku
terimakasih mencintai diriku
terimakasih berkorban demi Cinta ini
Tapi...
keputusan ini lebih baik
keputusan yang aku lakukan ini adalah muktamad
dan perlu kau tahu inilah keputusan yg terbaik buat diri kita
dari melukakan hati dan perasaan orang disekeliling kita...




0 comments:

Post a Comment