Pages

Wednesday, February 01, 2012

Bulan Mengambang Penuh

Jam didinding baru menunjukkan pukul 7.00 malam
aku masih lagi menyaksikan siaran kesukaanku di kaca television
apa lagi kalau bukan rancangan masakan
cannel 38
"Papprika"
rancangan masakan dalam bahasa Hungary w/pn
tak faham tapi boleh belajar cara masakan mereka
fikiranku sedikit tertanggu apabila terdengar salakan anjing dari rumah sebelah
salakan bersahut sahutan..
terasa seram tapi kenapa ye.
aku abaikan
angin diluar bertiup kencang
ku berlari lari anak menuju ketingkap ruang dapur
ku lihat dahan pokok menari nari apabila ditiup angin
cuaca malam ini sungguh terang
cuaca malam ini sungguh indah
aku mendongak kelangit...
SubhanaALLAH...
Cahaya Bulan mengambang menerangi bumi ALLAH.
aku bersyukur dapat melihat kebesaranMu ya ALLAH.
aku terus mengabadikan
saksikan sudutan ini...

0 comments:

Post a Comment