Pages

Friday, August 23, 2013

Perarakan Kereta Berhias part 2

Hari ini 19 August 2013. aku ikut serta bersama rombongan penari ke Debrecen.
ambil gambar pohon Plum dan berphoto photo...






Pohon Plum yang lebat buahnya










menunggu Vera bersiap sempat lagi aku dan Yanti bergambar dibawah pohon Plum 






                                    Yanti dengan gayanya







Buah Apple yang sudah busuk dipokok 







untuk diberi kepada rombongan yang mengidap
diHotel Berekfurdo





Nyusie...Arnab kesayangan Vera







                                         menunggu bas












dihadapan hotel Berekfurdo
tempat penginapan rombongan dari Indonesia









one the way ke Debrecen

hidup merantau sememangnya soal permakanan terlalu berat untuk difikirkan terutama tinggal di Eropah. Alhamduliallah kumpulan kami nyaris termakan BABI, ketika mereka berbaris mengambil makanan, aku berbual dan bertanyakan kepada chef apakah menu Lunch untuk kami hari ini. walaupun chef tidak berapa pandai berbahasa english namun dengan berbahasa isyarat serta bunyi OOooooo....bulu rumaku tiba tiba naik. aku masih nak sedapkan hati lagi.lalu aku sebut..
this is  Chicken sambil aku berkokok untuk menguatkan lagi yang itu adalah soup ayam
chef said. No!!! sambil tangannya berpusing pusing.
this is beef... aku tanya lagi...she said No!!! no!!!!. sambil muncung dan memberi bunyi isyarat bunyi BABI..  so 100 peratus itu adalah soup BABI.
Tanpa lewat sesaat aku menjerit meminta sesiapa yang dah ambil makanan tadi supaya tidak lagi meneruskan menyuap kemulut. aduhhhhhhhhhhhh,,, semua menjerit dan ada yang muntah bila sahaja aku kata itu adalah Babi soup.aku masih ingat ketika aku meneman Vera pada bulan 4 lepas, semasa perbincangan dengan pegawai Kebudayaan, telah diberitahu bahawa hanya Ikan, ayam dan lembu sahaja. tapi hari ini ternyata Soup Babi telah dihilangkan sebagai menu Lunch kami.
aku terus duduk sambil mengambil nafas panjang. Chef datang kearahku. dengan menggunakan bahasa english yang sebiji sebiji. Beliau menjelaskan 3 kali beliau send fax kepada pihak kebudayaan apa menu yang perlu disediakan. tanpa ada kata putus dari pihak kebudayaan akhirnya pihak mereka membuat keputusan sendiri. maka itulah hasilnya. soup BABI untuk menu makan tengahari dari rombongan Indonesia
Tak tahu siapa yang perlu dipersalahkan.



sementara menunggu bas untuk membawa kami ketempat latihan











                      Rindu pulak dengan
                        Skuter Comel aku









Latihan di stadium

berlatih dengan penuh semangat






mereke juga antara peserta
sebenarnya aku jatuh cinta dengan
Boot yang perempuan tu pakai





Hajduboszormeny nama kg ini
kami ditempatkan diKolej ini bagi penari menukar pakaian

antara student yang belajar dikolej ini
tahun 1971
semua mereka ini seusia aku



setibanya kami disambut dengan nyanyian veteran
walaupun tak faham..layannnnnnnnn










kalau diMalaysia usia sebergini sudah tak lagi aktif
tapi mereka bergitu agrasif lagi mengikut alunan muzic








Layannnnnnnnnnnnnnnnnn

















kebanyakan golongan veteran yang menjadi penuntunnya














kebudayaan Hungary





















memang mantap persembahan mereka

cayalah...






selesai
nak pulang kehotel














ada jualan










                   



                   pesembahan diteruskan











Nissa yang pernah mengikuti pertandingan Indonesia Idiol
Ayie yang selalu membuat pertunjukkan di MBPJ Malaysia













Penat tapi masih ceria








Dinnar dulu sebelum pulang kehotel 

0 comments:

Post a Comment