Pages

Monday, December 09, 2013

happy day-


Cuaca yang terang diBumi Hungary..


pagi yang terang
















aku terpegun melihat
bentukan awan















bentukan awan
berubah sedikit















tiupan angin pagi
mengerakkan gumpalan awan














aku sendiri tak pasti
bentuk gumpalan awan ini















awan bergerak
perlahan lahan















Lavindar...














wangi baunya









































kalau dahulu aku sering berfikir kenapa orang orang Eropah suka duduk ditempat yang
ada sinaran sedangkan banyak tempat yang teduh yang boleh duduk beristirehat
tapi bilamana kini aku tinggal disini maka aku tahu keadaan cuaca di sini.
Aku sendiri suka duduk ditempat yang ada sinaran matahari.
terutama sekarang cuaca dingin suhu kadangkala turun sehingga 4 C.
memang sejuk beku.

matahari,
penghunjung Autumn

dedaun masih lagi berwarna warni













pasangan yang bahagia


aku.........?












cantik....















separuh pokok dah
keguguran daunnya

















emmmmmm













Daék tér



















cantik rekabentuk bangunan








mentari pagi












sudah hampir 3 bulan setiap hari ahad sistem Metro ditutup bagi menjalankan ubahsuai
dan percubaan tram yang baru. Apabila sistem Metro ditutup Bus disediakan
bagi memudahkan pengguna. dari Daék tér aku ambil bus metro no 2 dan berakhir di Szell Kelman tér
seterusnya aku berjalan kaki ke Mammut. ku lihat jam ditangan baru pukul 11.3öpagi sedangkan aku berjanji dengan Norbert bertemu pada pukul 12 tengahari. tak apalah. aku beli roti dan aku makan dulu. Perut pun dah berkerongcong. aku send message kepada Norbert beritahu aku sudahpun berada di tempat biasa tak perlu tunggu diluar Mammut. cuaca dingin.
aku - already at Mammut ..study place. Suraya vagyuk
Norbert - aku kesitu 1ö minit.
norbert membalas message dari aku.
aku sekadar senyum.

Norbert sudah mula boleh berbahasa. Bahasa Malaysia adalah bahasa yang paling mudah dipelajari bukan seperti bahasa Hungary. banyak sangat pertukaran perkataan apabila berada ditempat yang berbeza dan bilangan yang berbeza. walaupun susah aku pasti aku boleh melakukannya.



hari ini sambung belajar
belajar kenal anggota badan














hari ini juga aku telah berjanji dengan temanku Indra. beliau akan mengadakan persembahan tarian. aku berjanji akan ketemu dia jam 5petang. sebelum itu aku dan Norbert berjalan dulu ke Danube river sambil bergambar


cuaca sudah mula mendung















Parliment
ditepi sungai Danube














pagi tadi cuaca bergitu bagus
sekarang cuaca sudah bertukar
mendung mungkin hujan akan turun













 aku bersama Norbert
















cantik permandangan














 tinggal ranting je...

















mini market















cantik bunga kobis nie
















bangunan kerajaan













pelukis dari Jepun
melukis sambil berirama














bangunan kebudayaan
Budapest













kami sampai awal. tapi sudah ramai orang didalam dewan. aku pun tak pasti persembahan dari mana. tak faham bahasa. diluar dewan ada beberapa meja yang disediakan kerjatangan bagi sesiapa yang mahu belajar
aku berminat dengan yang ini..

aku pun nak belajar















penuh...
gimana..tak apa tunggu jab














akhirnya...















sesiapa yang mahu belajar
diberikan manik ini















Norbert membantu aku.
susahnya perhubungan kalau bahasa tidak faham


Norbert juga membantu aku penjelasan kelas yang diadakan setiap hari di Oktogon. hanya perlu beli barang dan beliau akan mengajar apa yang kita minat

pastinya aku akan kesana











sebenarnya buat cincin je...















kenalan baru
nama melayunya Nurhidayah..
beliau adalah seorang guru dari Baijing
beliau pernah mengajar pelajar dari Malaysia yang belajar bahasa Kantonis dan Mardirin selama 4 tahun. pelajar dia yang memberi nama Nurhidayah walaupun dia tak masuk islam ..










yerrrrrrrr
dah siapdah cincinku..


cantik kan












sebentar lagi ada persembahan
dari Thailand












persembahan dari Thailand


aduh aduhhhhh
slownya tarian
aku dah nak lelap....






sempat bergambar dengan penari
dari Thailand















bersama teman Norbert
lupa pulak namanya














masuk semula kedalam dewan
persembahan dari kumpulan Indonesia
akan bermula
temanku Indra akan menari.

kerana sebuk berbual . orang Hungarian nie menoreh kami dan bertanya bahasa apa yang kami cakap

maláj vagyuk es indonesia vagyuk






kesian Norbert

ikut kerenah aku..
asyik nak bergambar je...












Norbert bersama kawannya

kawannya dulu mempunyai cafe kerana ekonomi Hungary yang semakin teruk akhirnya beliau dan suami terpaksa tutup cafe dan sekarang dia membuka butik pakaian untuk kanak kanak

one day i will go to your butik with Norbert.






maksud dari tarian
yang dipersembahan
Burung dari Syurga













tarian batak
















instrumental


aduhhhhh
mataku nak pejammmmm


lama pulak







cantik pakaian penari















hahahha


aku menari.....












abis daaaaaaaaaaa















cantik rekabentuk bangaunan
didalam bangunan inii












ada kelas mengajar tarian Hungary
minat juga tapi Norbart macam tak bagi
aku ikut serta..

opp lagipun nak kena pegang tangan ler pulak
lupakan sahaja








sempat lagi bergambar...




balik daaaaaaaaaaaaaaa

0 comments:

Post a Comment